“Ekphrasis” and “synphronism” on Ortega´s route to Don Quixote

Roberto E. Aras
Pontificia Universidad Católica de Argentina, Argentina | roberto_aras@uca.edu.ar

Received: 31-May-2019 | Accepted: 10-September-2019 | Published Online: 31-September-2019
Disputatio [Sept. 2019], Vol. 8, No. 10, pp. 00-00 | DOI: 10.5281/zenodo.3579608
Article | [SP] | Full Text | Statistics | Copyright Notice [sp] | Vol. 8 No. 10

How to cite this article:
Aras, Roberto E. (2019). «“Ecfrasis” y “sinfronismos” en la ruta de Ortega hacia El Quijote ». Disputatio. Philosophical Research Bulletin 8, no. 10: pp. 00-00.


Abstract | The visual structure of Meditations on Quixote is not accidental and refers to the use of two rhetorical resources –ekphrasis and synphronism–  that Ortega discovers earlier in his studies on Azorín and Velázquez, and which allow him a slow transit from a ´phenomenology of vision´ to a phenomenological philosophy.
Keywords |
Ekphrasis · Synphronism · Ortega · Azorín · Velázquez.

«Ecfrasis» y «sinfronismos» en la ruta de Ortega hacia El Quijote

Resumen | La estructura visual de las Meditaciones del Quijote no es casual y se remite al uso de dos recursos retóricos –ecfrasis y sinfronismo– que Ortega descubre anteriormente en sus estudios sobre Azorín y Vélázquez, y que le permiten el lento tránsito desde una ´fenomenología de la visión´ hasta una filosofía fenomenológica.
Palabras Clave | Ecfrasis · Sinfronismo · Ortega · Azorín · Velázquez.


References

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